Počet připojených domácností v jiných evropských zemích a pochopitelně i v průmyslově vyspělých oblastech dalších kontinentů již ve většině případů překročil hranici 80 procent. Internet je zkrátka pro současnou populaci klíčovým informačním portálem. Lidstvo vyhledává nejrůznější fakta a údaje, objednává zboží v internetových obchodech, zajímají je služby, státní správa, zpravodajské servery, ale i zdroje pro zábavu a volný čas. Současně s tím řada uživatelů není jen pasivními konzumenty, ale má v provozu své vlastní osobní webové stránky. Na webovém prostoru se prezentuje také velké množství neziskových organizací a podnikatelských subjektů ve složkách výroby a služeb.
Spravovat svůj vlastní web, ať už se jedná o prezentaci podnikatelských aktivit, zdroj výdělečné činnosti, nebo záležitost ryze komunikační, je třeba dát o sobě také vědět vyhledávačům. Podle statistických průzkumů jsou právě vyhledávače nejnavštěvovanějšími webovými servery, neboť fungují jako rozcestník. Uvádí se, že tvoří zhruba 70 procent veškeré návštěvnosti Internetu.
Přední pozice ve vyhledávačích jsou klíčové
Vyhledávání informací na Internetu je pak odrazem obecné psychologie lidského chování. V praxi to funguje tak, že většinu uživatelů zajímají pouze první dvě – tři stránky zobrazených výsledků hledání klíčového slova, výrazu, nebo sousloví. Není třeba tedy dále sáhodlouze rozvádět, že značnou výhodu mají webové stránky, které jsou umístěny na předních pozicích. Poměrně často se paradoxně stává, že velmi kvalitní obsah webu, který by teoreticky zaujal velké množství lidí, se kvůli svému zanedbanému SEO nachází až daleko vzadu, a lidé se o něm zkrátka vůbec nedozví.
Odborníci, kteří se na web SEO analýzy zaměřují, také vyzdvihují důležitost klíčových slov ve vyhledávačích, která přímo mapují hledanou službu, nebo produkt. Většina uživatelů se na webu orientuje právě tímto způsobem, lidé většinou předem ví, co hledají, a s velkou pravděpodobností pak také obchodní transakci uskuteční. Zatímco u bannerové reklamy je zpětná konverze nižší už z toho důvodu, že reklama musí zákazníka nejprve zaujmout něčím, co v dané chvíli dotyčná osoba zrovna nehledá.